Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση
Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση είναι ένα πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας των παιδιών. Εστιάζει στην βελτίωση των δεξιοτήτων που αφορούν την κοινωνική συμπεριφορά, την επικοινωνία και την προσαρμογή σε διαφορετικά περιβάλλοντα, στην ομαλή ωρίμανση των συναισθημάτων ανάλογα με την ηλικία, καθώς και στην ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων. Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση χρησιμοποιεί τις αρχές παρέμβασης της ψυχολογικής υποστήριξης του ατόμου, καθώς επίσης και τις αρχές παρέμβασης του ειδικού μαθησιακού προγράμματος. Η παρέμβαση στοχεύει στην βελτίωση της γενικότερης ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας σε όλα τα πλαίσια που αφορούν το παιδί όπως το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον.
Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση αφορά παιδιά προσχολικής ( 2 με 5 ετών) και σχολικής ηλικίας (6 έως 18 ετών) που αντιμετωπίζουν:
- Συναισθηματικές δυσκολίες όπως άγχος αποχωρισμού, φόβο, θυμό, γενικευμένο άγχος, δυσκολίες διαχείρισης συναισθημάτων, χαμηλή αυτοπεποίθηση.
- Διαπροσωπικές δυσκολίες όπως δυσκολίες στην επικοινωνία, στην κατανόηση και την έκφραση συναισθημάτων αλλά και δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες.
- Προβλήματα συμπεριφοράς όπως δυσκολία στην τήρηση κανόνων και ορίων, γεγονός που τους δυσκολεύει στην ένταξη σε διάφορες κοινωνικές ομάδες, καθώς επίσης και αντικοινωνική συμπεριφορά.
Η παρέμβαση στοχεύει:
- Στην ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων
- Στην ανάπτυξη της επικοινωνίας του παιδιού και του εφήβου
- Στην αποδοχή κανόνων και ορίων σε περιβάλλοντα
- Στην οργάνωση και την αυτονομία
- Στην διαχείριση, την αλληλεπίδραση και την ικανότητα προσαρμογής σε διάφορες κοινωνικές καταστάσεις
- Στην διαχείριση της συμπεριφοράς μέσω της αυτορρύθμισης
- Στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη
Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση, στο κέντρο μας, ξεκινάει με την αξιολόγηση των δεξιοτήτων του παιδιού και την προσωπική συνέντευξη των γονιών. Έπειτα διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης προσαρμοσμένο στις δεξιότητες του παιδιού, στις δυσκολίες και τις ανάγκες του. Η αξιολόγηση, καθώς και η παρέμβαση, πραγματοποιείται αποκλειστικά από παιδοψυχολόγο σε συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα και την οικογένεια του παιδιού.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι για άριστα αποτελέσματα της ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης είναι απαραίτητη η παράλληλη υποστηρικτική βοήθεια της οικογένειας μέσω της συμβουλευτικής γονέων καθώς και η μόνιμη επικοινωνία του κέντρου με τους εκπαιδευτικούς του παιδιού.