Με τον όρο σχολική ετοιμότητα εννοούμε «την ωρίμανση ενός παιδιού, δηλαδή το κατά πόσον ένα παιδί έχει αναπτύξει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να αποκτήσει μια νέα γνώση ή δεξιότητα».  Η σχολική ετοιμότητα  δε σχετίζεται με την εξυπνάδα ενός παιδιού,  αλλά με το κατά πόσο έχει φτάσει αναπτυξιακά στο κατάλληλο επίπεδο για να φοιτήσει στο δημοτικό.

Ένα παιδί που, για παράδειγμα, δεν έχει την απαραίτητη ωριμότητα ή που έχει προβλήματα λόγου είναι πιθανόν να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του δημοτικού και να παρουσιάσει δυσκολίες.

Το Α-Τεστ πρόκειται για ένα εργαλείο με τη μορφή ενός τεστ, που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα  με σκοπό τον προληπτικό έλεγχο των μαθητών του νηπιαγωγείου, προς της φοίτησής τους στην Α΄ Δημοτικού.

Στόχος του εργαλείου είναι η ανίχνευση τυχόν μαθησιακών δυσκολιών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στους μαθητές.

Αποτελείται από 7 κλίμακες που καλύπτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για μία επιτυχημένη φοίτηση στο δημοτικό και εστιάζει στα παρακάτω:

  • Γλωσσικές αναλογίες
  • Πρώιμη αφαιρετική σκέψη
  • Οπτική αντίληψη
  • Οπτικοκινητικό συντονισμό
  • Συλλογισμό-κρίση
  • Αδρή κινητικότητα
  • Χωροχρονικό προσανατολισμό
  • Συγκέντρωση